Wednesday 24 February 2010

Toyama Mosque Donation Trip

Alhamdulillah...syukur kpd Allah s.w.t kerana membolehkan kami menjayakan projek ini...
(pergh...berubah x aku..da cam blog gofuku musolla r plak..huhu)
ok kembali kpd mood asal..last weekend segerombolan dak toyama telah pon marantau ke tokyo ntuk mengutip derma di masjid2 area tokyo...
info serba sedikit:-
GROUP 1

Date Trip: 19 th FEBRUARY 2010
Start Trip: 1 a.m

Location: Tokyo, Kanagawa, Chiba

Participants:

1. Adnin [Trip Leader][Driver][Speaker]-Kanagawa Ken Ebina Mosque

2.Nazif [Speaker]
-Zaim [Partner]-Tokyo Ueno Okachimachi Masjid

3.Izhar [Speaker]
-Akhyar [Partner]-Chiba Ken Hyuga Masjid

4.Hakim[Speaker]
-Hilmi [Partner]-Chiba Ken Shiroi Masjid

----------------------------------------------------------------------------------------------

GROUP 2

Date Trip: 19th FEBRUARY 2010
Start Trip: 2 a.m

Location: Saitama

Participants:

1. Nagih[Driver][Speaker]
-Zamir[Partner]-Yashio Masjid

2. Faruk [Trip Leader][Speaker]- Saitama Univ

3.Ahsan [Speaker]
-Tanweer[Partner]-Gamo Masjid

haaa....nampak name yg kne bold tuh?tu la tuan empunya blog nih...hemohemo~
 ok aku nk wat pengakuan kat cni..sejak aku dilahirkan(29jun1988)smpai la skang,trip ni la yg 1st tym aku g ntuk dakwah...siyes!
ekceli aku pon xsangke cmne aku bleh termasuk dlm trip ni..so korang paham2 la cmne diri aku nie ek..huhu..

alhamdulillah,kutipan mmg boleh tahan..yg menderma pon geng2 belah timur tengah..
korang bayangkan skali derma 10000yen(rm350++)??tu bg  diorang standard je..
dari situ kite bleh nmpk sedalam mane syg diorang ka agama kite nih..
kalo compare ngan kiter,ya allah jauh btol bezanye..takat nk kuar seciput pon cam nk nangis dah..
especially aku r...kalo pk2 balik besar mane sgt la pengorbanan kite ntuk agama..
aku ni kalo nk compare ngan rakan2 kat luar sane..sgt la jauh beza nyer..
aku sindri rase lg byk wat dosa dari pahala..aiyo...
btw nie aku luahkan ni ntuk muhasabah diri jer..kalo yg nk amik iktibar pon lg bgos..:)

kitorang gi bkan la 3hari kutip derma je memanjang..kitorang kutip tym solat jumaat jer..
pas kitorang separate ntuk kutip derma,kitorang berkumpul balik di ebina mosque..
kat situ la kitorang menghabiskan lg 2hari di tokyo..
mmg byk la org2 hebat yg aku jmpe dlm trip ni..
aku jmpe seorang japanese(mualaf) yg hafaz quran...aku jmpe seorang alim yg wat research kat tokyo daigaku..(kalo rakan2 nk tau,tokyo daigaku nie mmg bleh kate mustahil ntuk student malaysia nk masuk..sbb tahap akademik kite smpai level nie lg)
bleh kate diorang nie sumer org2 yg hebat la..aku yg dok situ 2hari rase kerdil gler..huhu!

senang cite byk la pengalaman n ilmu yg aku dpt dari trip nih..
neway sowie r kalo rase aku siyes dlm entri nih...xkan nk wat lawak xsnonoh plak kan tetiba?haha~

nie gamba2 kenangan trip tu..

 pemandangan dari bumbung ebina mosque

 
model sampingan
 
ruang solat ebina mosque

ader byk lg gamba tp kat kamera member la plak..
xper2 kalo aku dpt nnt aku tmbh kat cni..;)

 




1 comments:

athirah ayu said...

bulan 4 ni ada sorang student malaysia hennyusei kat todai.

Post a Comment